Święto Rodziny i uroczyste pożegnanie starszaków
4 czerwca z zaproszonymi rodzicami obchodziliśmy Święto Rodziny. Dzieci zaprezentowały swoje umiejętności recytatorskie, wokalne i taneczne. Po wręczeniu prezentów rodzicom nastapiło uroczyste założenie dzieciom zawieszki „pożegnanie przedszkola”, nałożenie biretu, wręczenie dyplomu i upominku. Po chwilach pełnych wrażeń przystąpiliśmy do wspólnego poczęstunku.
Dzień Dziecka z pszczółką Mają
3 czerwca tematem były zabawy i zajęcia inspirowane przygodami pszczółki Mai. W tym dniu z koleżankami i kolegami edukacji wczesnoszkolnej poznaliśmy pracę strażaka.
Urodziny Szkoły
28 maja z okazji Urodzin Szkoły uczestniczyliśmy aktywnie i z zaangażowaniem w zabawach w plenerze.
Ekologiczny konkurs „Zwierzak z recyklingu”
Uczestniczyliśmy w konkursie ekologicznym zorganizowanym przez Przedszkole nr. 20 w Rybniku. Julia i Franek otrzymali wyróżnienia. Jeszcze raz gratulujemy!!!
Kultury świata- realizacja projektu „Z kulturą mi do twarzy”
Przedszkolaki poznały różne ciekawe miejsca na świecie i w Europie. Poznały symbole UE. Spojrzały na rodzinną miejscowosć oczami turysty. Budowały z klocków wybrane przez siebie zabytki i miejsca, które warto zwiedzić .
Majowe święta- realizacja projektu „Z kulturą mi do twarzy”
Dzieci wykonały prace plastyczne o tematyce ojczyźnianej i uczestniczyły w montażu słowno- muzycznym przygotowanym przez kolegów i koleżanki z edukacji wczesnoszkolnej.
Dzień Ziemi- realizacja projektu „Z kulturą mi do twarzy”
Podczas tematu kompleksowego „Jak być eko?” dzieci poznały sposoby ochrony środowiska. Segregowały i właściwie przygotowywały różnego rodzaju odpady do odpowiednich pojemników. Film edukacyjny bajka Zosi „Recykling” wskazał przedszkolakom co jest podstawą recyklingu i jaki znak na opakowaniach informuje nas, że nadaje sie ono do powtórnego wykorzystania. 22 kwietnia dzieci utworzyły plakat „Niech każdy dzień będzie Dniem Ziemi”. W czasie pobytu na świeżym powietrzu dzieci obserwowały krajobraz w słonecznym świetle i utworzyły piękne obrazy z naturalnych okazów przyrodniczych.
O czym marzą zwierzęta?
Na początku kwietnia podczas tematyki „O czym marzą zwierzęta ” dzieci dowiedziały się jakie zwierzęta żyją w wybranych środowiskach, jakie są ich zwyczaje oraz jaka jest rola zwierząt w życiu człowieka. Tematyka kompleksowa była inspiracją do zabawy w „mleczne obrazy”, kolorowanie zwierząt na ekranie tablicy interaktywnej oraz „zakodowane zwierzęta”, które następnie posłużyły do zabawy z robotem edukacyjnym. Przedszkolakom wiele radości sprawiał odgłos robota naśladujacego różne zwierzęta. Poprzez zabawę dzieci doskonaliły umiejętności programowania symbolami (Photon Badge).
Życzymy zdrowych, spokojnych i radosnych Świąt Wielkanocnych.
Tydzień mózgu
Podczas Tygodnia mózgu przedszkolaki dowiedziały się z filmu edukacyjnego w jaki sposób działa mózg i jak należy o niego dbać. Ćwiczyły swój mózg podczas tworzenia matematycznego wiosennego obrazka, razem z robotem edukacyjnym Photonem wytyczały grządki na kwiatki, grały w grę „Wirus”. Dwie dziewczynki wykonały prace plastyczne na szkolny konkurs. Julia zajęła I miejsce, a Mirka – II miejsce. Jeszcze raz gratulujemy !!!
Dzień wody- realizacja projektu „Z kulturą mi do twarzy”
22 marca obchodziliśmy Dzień wody.Podczas filmów edukacyjnych, rozmów na temat obrazków dzieci ustaliły, że bez wody nie ma życia i należy ją oszczędzać. Aktywnie przy dźwiękach utworu Camille Saint-Saëns pod tytułem „Akwarium” imitowały wodę za pomocą bibuły i naśladowały pływające rybki. Zabawa na „magicznym dywanie” dostarczyła wiele emocji i radości podczas polowania na rybki.
Realizacja projektu grupowego „Bohater tygodnia”
Projekt grupowy „Bohater tygodnia” to działania przeprowadzone we współpracy z rodzicami po to, aby każde dziecko w grupie poczuło sie ważne i wyjątkowe. Kilka dni przed „tygodniem bohatera” rodzic otrzymuje wsazówki i materiały do realizacji projektu: stronę tytułową ksiażeczki „bohatera”, odznakę medalu do pokolorowania, przykładowe wskazówki, co jeszcze można przygotować w książeczce i zaproszenie chętnych rodziców do udziału w jednym z dniu bohatera np. rodzic w roli eksperta, czytanie, zorganizowanie krótkich zajęć lub inne własne propozycje rodzica ustalone wcześniej z nauczycielem.
Przykładowy plan działań
Poniedziałek- umieszczenie w kąciku przyniesonych rzeczy (zdjęć, zabawek, książeczek), przedstawienie bohatera, rozmowa na temat przyniesionych rzeczy, objaśnienie zdjęć. Bawimy się w zabawę, którą proponuje bohater.
Wtorek – bohater ma przywileje: jest pierwszy w parze, mówi wszystkim smacznego, opowiada coś o sobie, omawia swój wygląd.
środa- Dzieci rysują portret bohatera, a bohater swój autoportret- portrety zostaną dołączone do książeczki.
czwartek- indywidualne, spersonalizowane ćwiczenia nauczyciela z dzieckiem, swobodna rozmowa o zainteresowaniach dziecka.
piątek- wręczenie dyplomu, zaśpiewanie piosenki bohaterowi, zapakowanie przyniesionych rzeczy.
od 4.03. do 8.03. Bohaterem tygodnia był Antek. W poniedziałek odwiedziła nas starsza siostra Antka, która pięknie przeczytała bajkę o „Czerwonym Kapturku”.
od18.03. do 22.03. Bohaterką tygodnia była Julka.
od 08.04. -12.04. Bohaterem tygodnia był Franek
od 15.04. – 19.04. Bohaterka tygodnia była Lena
od 6.05.- 10.05. Bohaterem tygodnia był Tymek
od 20.05.- 24.05. Bohaterem tygodnia był Kacper
W marcu jak w garncu
Dzieci poznały zjawiska pogodowe charakterystyczne dla przedwiośnia, rysowały je symbolicznie, naklejały na mapę konturową Polski, a następnie zapowiadały prognozę pogody dla Polski. Wykonały pracę techniczną Wiatromierz i obserwowały siłę wiatru. W kąciku przyrody podlewały i obserwowały wysianą rzeżuchę oraz cebulę umieszczoną w słoiku z wodą.
Dzień kobiet z lalką Barbie
Przygotowania do Dnia Kobiet rozpoczęliśmy wcześniej. Chłopcy przygotowali prezenty – bransoletki, a dziewczynki ramkę do „pudełka” lalki Barbie. Mama Kacpra zakupiła z funduszu grupowego dla każdego dziecka sok oraz wafelek. 8 marca w ranku chłopcy wręczyli przygotowane prezenty, wykonano zdjęcia pamiątkowe. Interaktywny teatrzyk o zabawkach lalki Barbie, Kenie i dinozaurze dostarczył dzieciom sporo wrażeń. Ich przygoda była przeplatana wspólnymi zabawami przy muzyce „zabawa z krzesłem”, „Dinozaury i księżniczki”, „W fabryce zabawek”.
Co łaczy kurę i dinozaura?/ # laboratoria przyszłości
W poszukiwaniu odpowiedzina na powyższe pytanie dzieci dowiedziały się jakimi zwierzętami były dinozaury i dlaczego wyginęły, czy wciaż żyją zwierzęta podobne do nich oraz kim jest paleontolog. Zdobytą wiedzę utrwalały podczas zabawy w teatr, czytania z Albikiem (ksiażki z mówiącym piórem) w poszukiwaniu ukrytych części dinozaurów w kaszy tylko za pomocą pędzelków oraz podczas wykonywania skamieliny z masy solnej w strefie gastronomicznej.
Gdzie puka sztuka?- relizacja projektu „Z kulturą mi do twarzy”
Podczas tematu kompleksowego „Gdzie puka sztuka” dzieci dowiedziały się jakie są formy uczestnictwa w kulturze, jak należy zachować się w teatrze, muzeum, kinie, w filharmonii. Poznały różne formy sztuki np. rzeźby Katarzyny Korbo, które były inspiracją do stworzenia własnych kompozycji przestrzennych. Przedszkolaki z wielkim zaangażowaniem tworzyły barwne kompozycje obrazów on- line.
Ogólnopolski konkurs plastyczny
W Ogólnopolskim konkursie plastycznym pod tytułem „A ja jestem rudy lisek” Antek zajał I miejsce, a Julia III miejsce. Gratulujemy !!!
Konkurs zorganizowany był przez Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 17 im. Jana Brzechwy w Rybniku.
Nasze aktywności
W lutym podczas poznawania różnych zawodów dzieci kształciły refleks, skupienie uwagi podczas gry interaktywnej „Wysoka wieża” oraz skonstruwały zabawki. Dziewczynki wykonały lalki księżniczki, a chłopcy superbohaterów. Podczas tematu kompleksowego o bajkach przedszkolaki wykonały z plastikowych kubeczków kukiełki- bohaterów bajek, a następnie wykorzystały je do przedstawienia wymyślonej wspólnie bajki.
Dzień bezpiecznego internetu
W lutym zaraz po ferich obchodziliśmy „Dzień bezpiecznego inernetu”. Przedszkolaki poznały stronę internetową sieciaki pl. , dowiedziały się jakie zagrożenia niesie ze sobą internet i jak ich unikać.
Długopisy 3 D
W czasie ferii długopisy 3D okazały się wielką atrakcją, która dostarczyła pozytywnych emocji oraz wymagała dużego skupienia uwagi.
Międzyprzedszkolny konkurs plastyczny
Franek zajął II miejsce w konkursie „Wiersze Brzechwy oczami dzieci” i otrzymał nagrodę. Gratulujemy !!! Konkurs zorganizowany był przez Przedszkole Nr 22 w Rybniku.
Bal Przebierańców
23 stycznia przedszkolaki wspólnie z koleżankami i kolegami z edukacji wczesnoszkolnej uczestniczyły w Balu Przebierańców. Było dużo zabawy i tańców prowadzonych przez firmę zewnetrzną Tajemniczy Kuferek. Podczas przerwy dzieci na swojej sali miały poczęstunek przygotowany przez Rodziców. Dziękujemy za szczególne zaangażowanie mamy Antka oraz Alana.
Drodzy Rodzice
Balik przebierańców 23 stycznia od god. 9.30 do 11.30 będzie prowadzony przez firmę „Tajemniczy kuferek”. Koszt – 5 zł (bez poczęstunku)
Wizyta w Bibliotece Szkolnej
18 stycznia dzieci wybrały sie z wizytą do biblioteki szkolnej. Zapoznały sie z pracą pani bibliotekarki i zwiedziły biliotekę. Poznały historię Kubusia Puchatka i wręczyły plakat w formie puzzli przedstawiający portret Kubusia Puchatka.
Zabawy z Photonem
15 stycznia przedszkolaki przystąpiły do rozwiązania problemu informatycznego – razem z Photonem miały kupić tylko dwa kwiatki , wręczyć Babci i Dziadkowi. Dzieci sprawnie i w różnorodny sposób przeprowadziły Photona do celu spełniając postawiony warunek. W radosnym nastroju zabawy rozwijały logiczne myślenie i orientaje przestrzenną.
Ciasteczka dla Babci i Dziadka
11 stycznia przedszkolaki w strefie gastronomicznej z radością przygotowywały ciasteczka, które będą upominkiem dla Babci i Dziadka. Z wielkim zaangażowaniem wałkowały ciasto, wykrawały ciasteczka za pomocą foremek i układały na blaszce do pieczenia. Po skończonym zajęciu sprawnie posprzątały. Następnego dnia w pomysłowy sposób udekorowały przygotowane słodkości.
Drodzy Rodzice !
Na ten świąteczny czas, życzymy Wam obfitości zdrowia, radości i miłości w otoczeniu najbliższych. Niech Boże Narodzenie przyniesie Wam spokój ,szczęście i wiele chwil na refleksję. W Nowym Roku życzymy Wam spełnienia marzeń wiele pozytywnych zmian i sukcesów w każdej dziedzinie życia.
Wesołych Świąt !
Pluszowy MIŚ powiernik i pocieszyciel najmłodszych obchodzi swoje symboliczne urodziny 25 listopada i celebrowany jest od 2002 roku – czyli dokładnie od dwóch dekad. Dzień Pluszowego Misia ustanowiony został w setną rocznicę „narodzin” ukochanej, dziecięcej przytulanki. Pomysłodawcą produkcji tej zabawki był Morris Mitchom. Mitchom uzyskał zgodę Prezydenta USA Theodora Roosevelta i rozpoczął produkcję pluszowych niedźwiadków. Misie zostały nazwane „Teddy’s Bear” – z użyciem zdrobnieniem imienia Roosevelta. Z czasem, w mowie potocznej, same niedźwiadki przybrały imię Teddy. Dziś pluszowa zabawka nosi nazwę „Teddy Bear” – niezależnie od tego, jakie imię nada jej mały opiekun. Dokładną historię powstania pluszowej zabawki przedszkolacy poznali podczas wesołych i interesujących zajęć ze swoimi przytulankami, ponieważ również nie zapomniały o świętowaniu tego uroczego dnia. Były filmy edukacyjne oraz bajki z serii Miś Uszatek, a także gry i zabawy z pluszowymi przyjaciółmi.
“Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów. Ma prawo do posiadania własnego zdania. Ma prawo do szacunku. Nie ma dzieci – są ludzie.” Janusz Korczak. Czytając te słowa, pamiętamy w przedszkolu, aby dzieci znały swoje prawa i pamiętały o swoich rówieśnikach z Całego Świata. Przedszkolacy dołączyły do uczniów klas początkowych w dniu 22 listopada i również świętowały Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
Ciekawe pomysły to podstawa aby dobrze się bawić a jednocześnie uczyć ważnych rzeczy. Przedszkolacy wraz z uczniami z klasy VII w ramach projektu „Empatyczna klasa”, świetnie spędzili ze sobą czas podczas przedstawienia „Legendy o Lechu ,Czechu i Rusie” z wykorzystaniem teatrzyku Kamishibai. Przedszkolacy z zainteresowaniem słuchali starszych kolegów a także świetnie bawili się w trakcie kolorowania i wyklejania popcornem Godła Polskiego. Zabawa była doskonała, ponieważ część popcornu można było z radością zjeść. Bardzo dziękujemy za to miłe spotkanie i zapraszamy na kolejne ciekawe zabawy z przedszkolakami.
14 listopada obchodziliśmy w przedszkolu przy współpracy z klasami nauczania początkowego Dzień Czystego Powietrza. Przedszkolacy poznały wiele ciekawych informacji na temat dbania o powietrze wokół nas. Dowiedziały się co to jest SMOG, jakie są skutki oddychania zanieczyszczonym powietrzem, skąd bierze się smog i co powoduje powstawanie smogu. Dzięki prezentacji multimedialnej z programu „Edukacja antysmogowa”. Przedszkolacy zajęcia zakończyli wykonaniem plakatu „Jestem Smog”.
Program o bezpieczeństwie dzieci i psów Psia lekcja. W dniu 13 listopada przedszkolacy wzięły udział w lekcji przedstawionej drogą elektroniczną pt: „Śniadanie z Hultajem”. Dzięki temu niecodziennemu spotkaniu, poznaliśmy psy, które noszą imiona Hultaj oraz Norka. Opiekunki tych przyjaznych czworonogów uczyły dzieci jak opiekować się psami oraz jak miło i bezpiecznie spędzać z nimi czas. Podczas lekcji dzieci mogły zadawać pytania lub słuchać informacji z odpowiedzi na pytania zadane przez dzieci z innych przedszkoli, to ciekawe doświadczenie dla przedszkolaków oraz poznanie możliwości wykorzystania umiejętności informatycznych.
Wizyta w bibliotece.
Celem wizyty przedszkolaków w bibliotece było zapoznanie się z miejscem gdzie można wypożyczyć książki, spędzić interesujące chwile podczas wyszukiwania interesujących nas książek. Przedszkolacy z zaciekawieniem oglądali półki pełne książek, co z pewnością jest jedną z wielu form zainteresowania dzieci czytelnictwem. Jednak najważniejszym celem było odebranie nagród dla uczestniczek konkursu pod hasłem: „Moja wymarzona biblioteka i Laurka dla biblioteki” Nagrody wyróżnienia otrzymały: Julia Dobrzyńska, Miroslawa Ibrahimowa oraz Lena Siedlecka. Gratulujemy otrzymanych wyróżnień i życzymy dalszych artystycznych sukcesów.
Święto 11 Listopada
11 listopada to ważne święto narodowe, które również w przedszkolu było ważnym tematem w trakcie zajęć. To najlepsza okazja, przypomnieć , czym są symbole narodowe, patriotyzm czy sama niepodległość. Przedszkolacy w ciągu całego tygodnia poprzedzającego ten ważny dzień dla wszystkich Polaków, dowiedziały się a raczej miały okazję do rozmów na temat „Co znaczy żyć w wolnym Kraju” Jakie są polskie tradycje, legendy oraz ciekawe historie o Polsce. 10 listopada przedszkolacy uroczyście odśpiewały Hymn Polski zgodnie z tradycją „Szkoła do Hymnu”, wspólnie z klasami nauczania początkowego.
MAJA RATUJE NASZĄ PLANETĘ.
W dniu 8 listopada grupa przedszkolaków wspólnie z uczniami klas początkowych, udała się do Domu Kultury w Boguszowicach. Celem tej wycieczki było obejrzenie spektaklu teatralnego „Maja ratuje naszą planetę”. Przedszkolacy z ogromnym zaciekawieniem oglądali spektakl. Przedstawienie pełne energii , wesołej muzyki oraz inscenizacji w niezwykłych teatralnych strojach przybliżyło dzieciom tematykę ekologii. Zabawa była wprost fantastyczna.
JESIENNY CZAS W PRZEDSZKOLU.
Jesienne miesiące sprzyjają rozwijaniu u dzieci przedszkolnych wszelkiego rodzaju kreatywności i pomysłowości. Dary jesieni pozwalają na ciekawe zabawy i zajęcia. Przedszkolacy również wykorzystują czas pięknej złotej jesieni na tworzenie różnorodnych prac plastycznych, dzięki którym rozwijają swoją pomysłowość oraz zręczność swoich dłoni.
Zostań Królem i Królową swojego czasu.
Uczniowie SP18 włączyli przedszkolaków w swój projekt pod w/w wymienionym hasłem. Przedszkolacy mogli dowiedzieć się, jak cenny jest czas dla każdego z nas, zrozumieć, czym jest stres, kiedy brakuje nam czasu, bo marnujemy go na spędzanie wielu godzin na czynnościach, które nie sprzyjają naszemu zdrowiu i samopoczuciu. Rozumiejąc zasady właściwego wykorzystania czasu na zabawę, grę ,bajkę i uczenie się nowych rzeczy, mogli przyjąć honorowe tytuły Króla i królowej swojego czasu.
NIECODZIENNI GOŚCIE W PRZEDSZKOLU.
W październiku obchodzimy Święto Zwierząt. Aby przybliżyć tematykę dbania i troszczenia się o zwierzęta, które żyją wśród nas, przedszkolacy uczestniczyli w spotkaniu z pieskami Gucci i Hloe. Zajęcia o charakterze dogoterapii, przebiegały w radosnej i ciekawej atmosferze, pozwalającej na przełamanie lęków oraz stymulację zmysłów słuchu, wzroku i dotyku. To główne założenia dogoterapii oraz możliwości przebywania z uroczymi przyjaciółmi jakimi są psy. Zajęcia przeprowadzone przez nauczycielkę panią Kamilę Owczarczyk były niezwykle interesujące, dostarczyły wiele informacji na temat zachowania się piesków a także nauczyły przedszkolaków jak opiekować się swoimi pupilami oraz bezpiecznie postępować wobec nich ale przede wszystkim wywołały uśmiech i radość u dzieci.
URODZINY PANI JESIENI.
Już Pani Jesień pożegnała lato. Różne kolory ze sobą niesie. Wszystko się mieni, wszystko czerwieni, dzieci w przedszkolu poznają zwyczaje Pani Jesieni.
Przedszkolacy radośnie wróciły do przedszkola.
Podczas ciekawych zajęć adaptacyjnych szybko minął pierwszy miesiąc uczęszczania do Grupy Mądre Sowy. 22 września wszyscy z uśmiechem na twarzy uczestniczyli w Dniu Przedszkolaka. W ostatnim tygodniu września obchodziliśmy, podczas zabaw sportowych Dzień Chłopaka.
Witamy serdecznie w nowym roku szkolnym 2023/2024
Zapraszam Rodziców na zebranie grupowe, które dbędzie się
4 września o godzine 16.30
Uroczyste pożegnanie starszaków
23 czerwca do południa czas upłynął nam na wspólnych zabawach muzycznych, plastycznych, łowieniu rybek i rozwiązywaniu zagadek oraz wykonaniu zdjęć pamiątkowych. Przed obiadem w obecności przedstawicieli Rady Rodziców nastąpiło uroczyste wręczenie dyplomów i upominków.
Bezpieczne wakacje
W czerwcu omawialiśmy szczegółowo bezpieczeństwo w czasie wakacji w domu, na podwórku, nad morzem, w górach. Pomagały n nam w tym obrazki na temat bezpieczeństwa oraz seria opowiadań „Antosia uczy i ostrzega”. Antosia ma młodszego, niesfornego braciszka, który naraża się na różne niebezpieczęństwa. Dzieci wysłuchały opowiadania pod tytułem „Przygoda z rowerem”, „Wycieczka w góry”, „Na plaży”, „Sami w domu”, „Truskawkowa kąpiel”, „Na zakupach”. Dzieci utworzyły plakat „Bezpieczne wakacje” oraz wykonały czapeczki z daszkiem chroniące przed słońcem.
Trzy motyle
Dzieci podczas słuchania bajki „Trzy motyle” metodą Carla Orffa z wykorzystaniem utworu Z. Jakelyego poznały wartość przyjaźni.
Dzień Dziecka
Przedszkolaki wspólnie z koleżankami i kolegami z klas I-III poprzebierani za bohaterów utworów J. Brzechwy w barwnym korowodzie wędrowali uliczkami osiedla. W szkole prezentowały wiersze J. Brzechwy, a po południu podczas gry edukacyjnej „Dzieci z różnych stron świata” wykazały się swoimi wiadomościami na temat dzieci mieszkających poza granicami Polski. Otrzymały również fantastyczne prezenty sponsorowane przez rodziców, a zakupione przez mamę Amelki. Wszystkim dzieciom prezenty bardzo się podobały.
Wymarzony plac zabaw
Na zajęciach plastycznych każde dziecko wyklejało, wycinało i lepiło z plasteliny tworząc swój plac zabaw, który po połączeniu z innymi utworzył duży plac zabaw. Zachwyt dzieci był bezcenny. Wizualnie doświadczyły jakie wspaniałe efekty przynosi współpraca.
Święto Rodziny
26 maja dzieci recytowały i śpiewały piosenki zaproszonym na uroczystość rodzicom. Umiejętności taneczne zaprezentowały w tańcach ludowych „Moja Maryneczka” i „Owczarczek” oraz w tańcu współczesnym z pomponami „Tańcz, tańcz”. Wręczyły przygotowane wcześniej prezenty- kwiatek dla mamy, etui z długopisem dla taty. Rodzicom bardzo smakowały, przygotowane przez dzieci w szkolnej kuchni piernikowe serduszka. Był również czas na wspólną pracę plastyczną w postaci kwiatka z wpisanymi spostrzeżeniami dzieci na temat „Jaka jest moja mama, tata”
Zajęcia w gastro pracowni sfinansowanej w ramach programu #Laboratoria Przyszłości
19 maja przedszkolaki pzygotowując się już do Święta Rodziny wałkowały i wykrawały piernikowe serduszka. Zapraszamy do obejrzenia filmu.
Dzień Ziemi
21 kwietnia w czasie „burzy mózgów” dzieci szukały odpowiedzi na pytanie jak należy dbać o naszą błękitną planetę. Wykazały się wiedzą z zakresu ochrony zasobów przyrody. Podały przykłady, które starają się przestrzegać codziennie w oszczędzaniu papieru, wody i energii elektrycznej. Przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej kolorowały mandale o tematyce przyrodniczej, a następnie utworzyły z nich i kartoników z hasłami o tematyce ekologicznej plakat pod tytułem „Szczęśliwa Ziemia”. Na spacerze przedszkolaki za pomocą lup obserwowały owady i rośliny.
Grupowy konkurs recytatorski „Wiersze Jana Brzechwy” – realizacja projektu grupowego
19 kwietnia w sali przedszkolnej wiele emocji z powodu konkursu recytatorskiego. Pokonywanie bariery wystąpień przed publicznością nie jest łatwe. Do konkursu przystąpiło 8 przedszkolaków. Wszystkie dzieci pięknie zaprezentowały wiersze, których nauczyły się w domu z pomocą rodziców. Pezentację oceniało jury w składzie: pani dyrektor SP 18 Gabriela Chraboł i pani Zofia Paszenda – reżyser teatru dzieci i młodzieży. Jury przyznało I miejsce Staszkowi, II miejsce ex aequo ; Karolinie, Agnieszce, Julii, Ani, Frankowi, Jessice, Gracjanowi. Ze zgromadzonych, gier, układanek, piórników, maskotek dzieci samodzielnie dokonały wyboru nagrody. Wszystkim uczestnikom konkursu- gratulujemy!
Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego dla klas I- III
„Mój ulubiony wiersz Jana Brzechwy”
W ramach realizacji projektu grupowego „Jan Brzechwa- patron SP 18” zorganiowano konkurs plastyczny dla klas I-III w celu uzyskania odpowiedzi na pytanie projektowe „Czy uczniowie klas I-III lubią wiersze Jana Brzechwy. Na konkurs plastyczny „Mój ulubiony wiesz Jana Brzechwy” wpłynęło 14 prac. Z klasy I – 8 prac, Kl II – 4 prace, Klasy III – 2 prace. Komisja oceniająca: pani Marta Baron – Drozdek, Grażyna Szmidt, Anna Wiśniewska wytypowała zwycięzców w posczególnych kategoriach wiekowych.
I miejsce „Jowita Szymak” „Tańcowała igła z nitką” I a
II miejsce Alicja Rękawek. „Akademia Pana Kleksa” Ic
III miejsce Anna Kloch „Staś Pytalski”- Ic
I miejsce Wojtek Kalicki „Żaba” IIa
II miejsce Antonina Lewandowska „Sowa” II c
III miejsce Wojtek Szulik „Entliczek- pentliczek czerwony stoliczek” II c
Wyróżnienie III klasa Ksenia Gumińska. „Żuk” III c, Łukasz Janik „Zoo” IIIc
Udział: Rafał Janus „Ryby, żaby i raki” Ia, Szymon Piechota .”Kaczka dziwaczka” Ic, Dominik Budzowski. „Kaczka dziwaczka” Ic, Nikodem Jerc. „Globus”Ic, Sebastian Sałapa „Sum” I a, Natan Golan. „Leń” IIa, Julia Klekotiuk „Na straganie” IIc.
Wszyscy uczestnicy konkurs otrzymali dyplomy, a zwycięzcy nagrody.
Gratulujemy wygranej !
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w konkursie. Wszystkie prace były pomysłowe, twórcze i kolorowe. Dzięki uczestnikom konkursu przedszkolaki otrzymały odpowiedź, że uczniowie klas I- III lubią wiersze swojego patrona szkoły.
Cuda i dziwy – kosmos
12 kwietnia obchodziliśmy Dzień Kosmonauty. W tym dniu oglądaliśmy film edukacyjny „Kazio i kosmos”, bawiliśmy się przy piosence „Trzej kosmici” oraz zabawę ćwiczącą wyobraźnię „Gwiazdozbiory”. Na zajęciach plastycznych wykonaliśmy rakiety według instrukcji. W pozostałe dni tworzyliśmy mapę kosmosu, lepiliśmy z plasteliny ufoludki i bawiliśmy się z robotem edukacyjnym Photonem- kosmicznym kolegą.
proszę kliknąć na napis
Nasze przygotowania do Świąt Wielkanocnych to: przygotowanie na zajęciach plastycznych palm, kurek, rozmowy przy obrazkach i obejrzeniu krótkiego filmu edukacyjnego na temat zwyczajów świątecznych i oczywiście poszukiwanie według wskazówek zawartych w liście od Zajączka Wielkanocnego prezentów.
Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa i powitanie wiosny
21 marca powitaliśmy wiosnę w kolorowych skarpetkach nie do pary. Do Dnia Kolorowej Skarpetki przygotowaliśmy się na wcześniejszych zajęciach poprzez oglądanie filmu edukacyjnego „Duże sprawy w małych głowach”, rozmowę na temat filmu i zwrócenie uwagi na trudności osób z Zespołem Downa i wykonanie pracy plastycznej łączącej różne techniki plastyczne pod tytułem „kolorowe skarpetki”. W Dniu Kolorowej Skarpetki bawiliśmy się z Photonem „Dobierz skarpetki do pary”- poznaliśmy Photon Badge, który rozwija umiejętności programowania symbolami.
W pierwszym dniu wiosny bawiliśmy się przy piosence „Wiosna w błękitnej sukience” E.Zawistowskiej, inscenizowaliśmy z wykorzystaniem sylwet utwór „Wiosenne nowinki”. Poznaliśmy zwyczaj ludowy związany z Marzanną i wykonaliśmy lalkę „Marzanny”, wykorzystując kolorowe łatki materiału.
Dzień Wody – realizacja projektu Kubusiowi Przyjaciele Natury
20 marca oglądaliśmy film edukacyjny „Oszczędzamy wodę” Rozmawialiśmy na temat filmu oraz o tym jak dzieci każdego dnia mogą oszczędzać wodę i energię elektryczną. Graliśmy w grę interaktywną „Cieknące krany”, z oszczędzonej wody wirtualnie podlewaliśmy kwiaty, poiliśmy ptaki i myliśmy lustro. Na zajęciach muzycznych obejrzeliśmy teledysk piosenki „Dbamy o przyrodę” .
Dzień Kobiet
Do tego dnia chłopcy przygotowali się kilka dni wcześniej. Samodzielnie wykonali torebki z papierowych talerzyków, a wymagało to od nich cierpliwości i zręczności manualnej. Z zadaniem poradzili sobie znakomicie. 8 marca wręczyli dziewczynkom torebki oraz prezenty zakupione przez Grupową Radę Rodziców. W radosnym nastroju przebiegały zabawy muzyczne z chustkami, zabawy ruchowe oraz gra w gumę. W czasie zajęć plastycznych przedszkolaki przygotowały laurkę dla mamy .
Projekt grupowy „Jan Brzechwa-patron szkoły SP 18”
Pod koniec lutego rozpoczęliśmy realizację projektu grupowego poprzez stworzenie mapy myślowej podczas „burzy mózgów” – „Co wiemy o patronie szkoły” i „Czego chcemy się dowiedzieć”. Rodzice zostali zaproszeni do pomocy realizacji projektu porzez jego opis i wypisanie zadań dla chętnych do wykonania w domu. W ramach projektu zadaniem dzieci jest również nauka wiersza J. Brzechwy na grupowy konkurs recytatorski, który odbędzie się po Świętach Wielkanocnych. Pierwsze nasze działania grupowe w przedszkolu realizowaliśmy poprzez: wypożyczenie książek z z biblioteki szkolnej z możliwością wypożyczenia do domu, oglądanie filmu edukacyjnego o J. Brzechwie, słuchanie wierszy, utworów J. Brzechwy podcas zajęć, relaksacji, malowanie, rysowanie. Teatrzyk kukiełkowy „Maskarada Pietruszki” był inspiracją do inscenizacji izajęć plastycznych. W celu uzyskania odpowiedzi na nasze pytania zawarte w mapie myślowej ogłosiliśmy konkurs plastyczny dla uczniów klas I- III pod tytułem „Mój ulubiony wiersz Jana Brzechwy”.
W świecie teatru – realizacja projektu „Z kulturą mi do twarzy”
27 lutego wybraliśmy się na przedstawienie „Księga dżungli” w Domu Kultury w Boguszowicach. Oprócz fantastycznych wrażeń muzycznych, tanecznych, świetlnych na scenie, zaciekawiła nas również wystawa obrazów prezentowana w holu DK. W ramach realizacji tematu kompleksowego jako, że jesteśmy Kubusiowi Przyjaciele Natury wykonaliśmy kukiełki teatralne z butelek plastikowych i urządziliśmy przedstawienia teatralne.
Muzyka jest wszędzie- Realizacja projektu „Z kulturą mi do twarzy”
Na przełomie lutego i marca podczas realizacji tematu kompleksowego „Muzyka jest wszędzie” w ramch realizacji projektu Kubusiowi Przyjaciele Natury zaprojektowaliśmy instrumenty muzyczne z kubeczków i butelek plastikowych, a następnie tworzyliśmy włany utwór muzyczny.
Dzieci w sieci – Plik i Folder na tropie internetowych kłopotów
22 lutego uczestniczyliśmy w projekcie edukacyjnym organizowanym przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę w ramach programu „Dziecko w sieci”. Dzieci z wielkim zainteresowaniem obejrzały przedstawienie. Podczas rozmowy przedszkolaki potrafiły wskazać dobre i złe strony internetu oraz konieczność ograniczonego korzystania z internetu. Potrafiły również powiedzieć, jak można spędzać czas bez internetu, tableta, komputera.
Dziś w szkole śmiech i tańce, tańczą różne przebierańce
21 lutego na zakończenie karnawału w szkole odbył się bal przebierańców. Przedszkolaki w ten radosny dzień bawiły się przy muzyce wspólnie z dziećmi z klas 1-3 na sali gimnastycznej oraz w swojej sali przedszkolnej. Wykonane zostały zdjęcia na tle wawelskiego smoka i rycerza, bohaterów legendy „O Wawelskim Smoku”. Dzieci kolorowały kolorowanki pt:”Bal Karnawałowy” Uczestniczyły w konkursach z nagrodami w postaci kolorowych notesików oraz ciasteczek w postaci bajkowej krówki: „Królowa i król balu”, „Gdzie ukrył się dzwoneczek”, „kto najciszej porusza się w tańcu” itp. Bawiły się przy muzyce z chustą klanzy oraz wyszukiwały wśród wielu obrazków postaci z bajek umieszczonych w sali jako dekoracja balu. Bal zakończył taniec lambada i wręczeniem emotikonek za wspólną wesołą zabawę. Dziękujemy mamie Amelki za zorganizowanie poczęstunku.
Dzień Nauki Polskiej
21 lutego w ranku oglądaliśmy książki i słuchaliśmy ciekawostek np. „Co to jest powietrze?”. Rozmawialiśmy na temat wysłuchanych wiadomości. Oglądaliśmy mapę kosmosu. Przypomnieliśmy nazwy planet Układu Słonecznego, ponieważ tydzień wcześniej podczas zabawy z literą „p” mogliśmy je poznać. Wtedy również poznaliśmy historyczną postać – Mikołaja Kopernika. Następnie układaliśmy z nakrętek plastikowych pojazdy kosmiczne. Podczas „burzy mózgów” szukaliśmy odpowiedzi na pytanie „Co to jest nauka?” Z filmu edukacyjnego z serii „Ucz się z Mikołajem Kopernikiem” dowiedzieliśmy się, co to jest i jak działa astrolabium . Bardzo się nam podobała piosenka i zabawa przy niej „W Układzie Słonecznym”. Nawigowaliśmy również Photona (robota edukacyjnego) tak, aby poruszał się wokół słońca po orbicie Ziemi. Po relaksacji na tablicy interaktywnej graliśmy w gry interaktywne utrwalające litery i cyfry. Kolorowaliśmy planetę według podanego kodu i oglądliśmy obrazek kosmosu przez okulary 3D.
Dzień kota
17 lutego dzień rozpoczęliśmy od przeglądania książek w poszukiwaniu kotów domowych i dzikich. Słuchaliśmy wiersza pod tytułem „Kot”. Rozmawialiśmy przy obrazkach oraz na podstawie własnych obserwacji na temat „Co wiemy o kotach?” Zwróciliśmy uwagę na potrzeby zwierząt i konieczność poszanowania ich. Rozmawialiśmy na temat wyglądu kotów i różnic między nimi. Wykonaliśmy ćwiczenia ortofoniczne i nawoływaliśmy kota w różnych językach świata. Wykonaliśmy maski kota. Dużo radości sprawiły zabawy: „Gdzie ukryła się myszka” (używaliśmy określeń na, pod, z prawej, lewej strony, między), „Ciepło- zimno” (szukaliśmy ukrytej myszki), „Kot poluje na myszkę” (rozwijanie zręczności manualnej poprzez nawijanie włóczki z myszką na kredkę). Oglądaliśmy krótki film edukacyjny o kotach.
Tłusty czwartek
Kultywując tradycję tłustego czwartku, dzieci 16 marca miały poczęstunek w postaci pączków. Dziękujemy mamie Moniki za zakup pysznych pączków. Żeby cieszyć się smakiem pączków potrzeba do tego dużo pracy różnych ludzi w różnych porach roku. W tym dniu dzieci wykonały przepiękny kalendarz. Każde dziecko wykonało ilustrację do poszczególnego miesiąca,wykorzystując kilka technik plastycznych rysowanka, wycinanka, rysowanie mazakiem.
Jestem samodzielny w kuchni
Na począku lutego poznaliśmy zawód kucharki/kucharza. Nasze miłe i sympatyczne panie pracujące w kuchni opowiedziały dzieciom o swojej pracy. Przedszkolaki mogły samodzielnie zmierzyć się z przygotowywaniem zupy, fantastycznych kanapek i pysznej surówki marchewkowo- jabłkowej w szkolnej kuchni dla dzieci. Ponadto oglądały krótki film edukacyjny „Gotujemy zupę” w którym utrwaliły wiedzę o odżywczych wartościach warzyw, wykonywały prace plastyczne i zadania matematyczne tematycznie związane z potrawami.
Dzień Babci i Dziadka
16 stycznia odwiedziły nas Babcie i Dziadkowie. Podczas uroczystego poranka wnuczęta zaprezentowały swoje umiejętności wokalne, recytatorskie i taneczne. Dzieci pięknie recytowały wiersze tematycznie związane z Babcią i Dziadkiem przeplatane śpiewem piosenek z akompaniamentem na instrumentach perkusyjnych „Zima, zima”, „Kolęda”. Przedstawiły improwizację ruchową i śpiew piosenki „Babciu droga babciu”. Zaprezentowały taniec z pomponami. Wręczyły prezenty i zaprosiły Babcie i Dziadków do tańca. Po tanecznej zabawie wykonały masażyk „Doga babciu, drogi dziadku piszę list” i zaprosiły do zabaw ruchowych „Przeprowadzamy babcię, dziadka przez rzekę”, „Skoki w workach”. Podczas pracy plastycznej „Ubieramy wnuka, wnuczkę na spacer” dzieci wspólne z dziadkami ozdabiali części garderoby i przyklejali na sylewtę odrysowanej wnuczki i wnuka. Spotkanie przebiegało w miłym i radosnym nastroju. Dziękujemy mamie Amelki, Karoliny i Moniki za przygotowanie pysznego słodkiego poczęstunku!
Życzymy zdrowych i wesołych Świąt Bożego Narodzenia
proszę kliknąć na napis, głośnik, a następnie na start
Wędrowała kolęda
22 grudnia Pracowite Mrówki zaśpiewały pastorałkę na wspólnym kolędowaniu z uczniami szkoły. Więcej informacji na temat tego wydarzenia znajduje się w zakładce Aktualności.
Wigilijka
20 grudnia dzieci zaprezentowały rodzicom inscenizację wiersza M. Ledwoń „Boże Narodzenie”. Narratorem był Staszek, który czytał wiersz. Przedszkolaki zatańczyły do utworu „Jesteśmy piękni- Twoim pięknem Panie”, śpiewały pastorałkę „Kolęda i „Choinka” akompaniując na instrumentach muzycznych, recytowały wiersz o tematyce świątecznej. Po życzeniach i wręczeniu prezentów rodzicom nastąpiło wspólne kolędowanie przy poczęstunu. Na zakończenie dzieci z rodzicami wykonały pracę plastyczną – piękne choinki, które będą zdobiły naszą szatnię i przypominały o miłym przedświątecznym spotkaniu.
Zaproszenie
Serdecznie zapraszamy Rodziców na Uroczystą Wigilijkę , która odbędzie się we wtorek 20 grudnia o godz. 12.30
Mikołajki
6 grudnia odwiedził nas Mikołaj! Przyniósł dzieciom upominki, a one pięknie wyrecytowały wierszyk. Dziękujemy za zaangażowanie mamy Amelki w przygotowaniu upominków zakupionych z grupowego funduszu Rodziców.
7 grudnia wybraliśmy się do Domu Kultury na spektakl “Halo! Halo! Mikołaju!”. Dzieciom bardzo podobała się Śnieżynka, Bałwanek, Pajacyk i Królową Śniegu. Wszyscy bawili się znakomicie. Była nawet wspólna nauka piosenki i zimowego tańca.
Dzień Górnika
2 grudnia podczas Akademii z okazji Dnia Górnika dzieci zobaczyły w rzeczywistości (nie tylko na obrazku) mundur galowy górnika oraz ubranie robocze. Wysłuchały nazw poszczególnych elementów munduru wymienionych przez starszych kolegów i koleżanki oraz obejrzały ich występ. Nasze przedszkolaki bezbłędnie zaprezentowały swoje umiejętności: wyrecytowały fragment wiersza na temat pracy górnika, pozostały fragment Staszek przeczytał oraz zaśpiewały i zilustrowały piosenkę „My górnicy”
Dzień Pluszowego Misia
25 listopada to był dzień pełen wrażeń. Najpierw spotkanie w bibliotece szkolnej. Dzieci poznały pracę pani bibliotekarki, słuchały historii powstania pluszowego misia, oglądały książeczki, których bohaterami są misie. Wysłuchały opowiadania „Zbych i miś”. Po powrocie na salę wykonały misie techniką origami. Zaraz po skończonym zajęciu na podwórku szkolnym uczestniczyły w spotkaniu z policjantami. Poznały pracę policjanta,oglądały radiowóz i akcesoria wykrzystywane w pracy policjanta.
Prawa dziecka
W dniach 21 – 25 listopada 2022 r. obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka oraz rocznicę uchwalenia “Konwencji o prawach dziecka”.
W poniedziałek ubiorze przedszkolaków dominował kolor niebieski we wszystkich jego odcieniach. Dzieci tańczyły z niebieskimi kartkami przy piosence „Prawa dziecka”. Słuchały wiersza M. Brykczyńskiego „O prawach dziecka” i rozmawiały na jego temat wybierając obrazki ilustrujące poszczególne prawa. Słuchały bajki „Zazdrość” – i szukały sposobów do wyrażania swoich uczuć w sposób akceptowany społecznie. Przedstawiły wysłuchaną bajkę w formie plastycznej. Przedszkolaki rozmawiały na temat znaczenia praw dziecka we współczesnym świecie oraz o tym, że dziecko ma zarówno swoje prawa, ale również obowiązki. Kolorowały obrazki ilustrujące prawa i wykonały niebieskie motyle metodą origami.
Dzień Tolerancji
16 listopada dzieci obejrzały teatrzyk kukiełkowy w roli głównej z myszką Stefanką, która szukała przyjaciela/ przyjaciółki. W rozmowie po przedstawieniu dzieci ustaliły, że różnice w wyglądzie nie przeszkadzają we wspólnej radosnej zabawie.
W czasie zajęć plastycznych „Niby tacy sami, a inni” przedszkolaki projektowały ubrania i fryzury dla przygotowanych w ranku sylwet dzieci z różnymi odcieniami skóry. Po opowiadaniu i układaniu historyjki obrazkowej „Tort marchewkowy”, dzieci doszły do wniosku, że inny sposób odżywiania również nie przeszkadza we wspólnej zabawie.
Czyste powietrze
W listopadzie realizujemy projekt „Czyste powietrze”.
Jestem Polką i Polakiem
W celu utrwalenia wiadomości podczas zajęć wykorzystywaliśmy tablicę interaktywną. Finałem tematu kompleksowego „Jestem Polką i Polakiem” był Apel okazji 11 listopada, podczas którego dzieci zaśpiewały wspólnie z klasami młodszymi hymn Polski. Zwiedziliśmy również wystawę rodzinnych pamiątek i kolekcji zdjęć pani Sylwii. Była to dla nas lekcja historii regionu. Zrealizowaliśmy w ten sposób zadaie z projektu „Z kulturą mi do twarzy”.
Listopadowa zabawa badawcza „Co pływa, a co tonie?”
Po drugiej stronie lustra
Podczas tematu kompleksowego „Nasze zmysły” poznaliśmy różne rodzaje okularów i wiemy jakie ważne znaczenie ma dla nas zmysł wzroku.
Nasze październikowe zabawy i zajęcia podczas temtyki kompleksowej o owocach i warzywach.
Spotkanie z przedstawicielkami fundacji ”Jestem głosem tych, co nie mówią”
W czwartek 27 października odbyło się spotkanie z przedstawicielkami fundacji ”Jestem głosem tych, co nie mówią”. Panie opowiedziały nam, czym zajmuje się fundacja. Głównym bohaterem spotkania był czarny kocurek.
Zaproszenie
Zapraszam Rodziców na zebranie grupowe 8 listopada we wtorek na godz. 16:00. Tematem zebranie będzie podsumowanie obserwacji i diagnozy oraz omówienie spraw bieżących.
Drukarka 3D i jesienna sesja zdjęciowa
24 października uczestniczyliśmy w warsztatach na temat drukarki 3 D. Obserwowaliśmy jak pracuje drukarka 3D i dowiedzieliśmy się, że można drukować tą drukarką jedzenie, breloki, ozdoby, a nawet domy! Na zakończenie warsztatów były wykonane zdjęcia, które są do wykupienia dla chętnych rodziców.
Światowy Dzień Mycia Rąk
15 października obchodzony jest Światowy Dzień Mycia Rąk ponieważ w tym roku była to sobota, my obchodziliśmy ten dzień w piatek 14 października. Słuchaliśmy piosenki o myciu rąk. Układaliśmy historyjkę obrazkową przedstawiającą kolejne etapy mycia rąk. Wykonaliśmy plakat „Kiedy myjemy ręce”
Dzień bezpiecznego komputera
12 października obchodziliśmy Dzień bezpiecznego komputera. Podczas burzy mózgów ustaliliśmy jak bezpiecznie korystać z komputera oraz stron internetowych. Ustaliliśmy, że dla zdrowia należy ograniczyć czas korzystania z komputerów, tlefonów. Dzieci korzystają tylko i wyłącznie za zgodą rodziców. Poznaliśmy bezpieczną stroną dla dzieci necio.pl. oraz Kubusiowi Przyjaciele Natury.
Światowy Dzień Zwierząt
W naszej grupie obchodziliśmy go 4 października pod hasłem „Światowy Dzień Zawierząt- owocowe przysmaki zwierząt” zgodnie z naszą temyką tygodniową. Okazało się, że bardzo dużo zwierząt z różnych środowisk lubi jabłka, ale bez pestek, które mogą być dla nich trujące. W czasie rozmowy przy obrazkach zwróciliśmy uwagę na potrzeby zwierząt. Obowiązki właścicieli, zapewnienie odpowiednich warunków do życia. Konieczność ochrony lasów- domów zwierząt. Podczas zabawy ruchowej „Zwierzęta i drzewa”- rozwijaliśmy orientację przestrzenną. Wykonaliśmy pieska techniką origami. Ćwiczyliśmy liczenie podczas gry „Wiewiórka i jej zapasy”.
Pasowane na starszaka
30 września dzieci 6- letnie uroczyście zostały pasowane na starszaka, a 5- letnie na przedszkolaka przez panią wicedyrektor Zdzisławę Siwiaszczyk. Jednak zanim to nastąpiło „Pracowite Mrówki” zaprezentowały swoim rodzicom umiejętności recytatorskie, wokalne, taneczne, gimnastyczne i zręcznościowe . Po wykonaniu wszystkich zadań uroczyście przyrzekły.
Bawić się w przedszkolu grzecznie
– wesoło, ale też bezpiecznie.
Dzielić się zabawkami z innymi
i żyć w zgodzie ze wszystkimi.
Rączki mydłem myć dokładnie
i „dzień dobry” mówić ładnie.
Z uwagą słuchać każdego,
I dziecka i dorosłego.
Być radością taty i mamy,
bo tak bardzo ich kochamy.
Po przyrzeczeniu nastąpiło uroczyste pasowanie, wręczenie dyplomów i upominków zakupionych przez rodziców.
Dziękujemy mamie Amelki za zorganizowanie upominków z okazji pasowania i z okazji Dnia Chłopaka i wszystkim, którzy z zaangażowaniem uczestniczyli w uroczystości.
W tym dniu obchodziliśmy po pasowaniu Dzień Chłopaka. Oprócz upominków zakupionych przez rodziców dziewczynki wręczyły chłopcom własnoręcznie wykonane upominki.
Witamy serdecznie na naszej stronie:)
To my „Pracowite Mrówki” poszukujemy jesieni w parku.
15 września obchodziliśmy Dzień kropki .
Po wysłuchaniu opowiadania na podstawie książki „The Dot” Peter Reynolds, wskazywaliśmy sposoby zachowania, myśli, które dodają otuchy, budują pozytywny obraz siebie.
Wykonaliśmy za pomocą stempli wspólne „Kropkowe drzewo”
Podczas zabawy ruchowej „Kolorowe kropki” – szukaliśmy takich samych kropek.
Z kolorowych nakrętek układaliśmy „Kropkowe obrazy”
Ponieważ w tym tygodniu mówiliśmy o bezpiecznej drodze do przedszkola, dlatego koniecznie musiały się pojawić również „Kropkowe pojazdy”.
Podczas relaksacji. Wysłuchaliśmy bajkę z serii „Mądre bajki”- „Nie potrafię” i po rozmowie na temat wysłuchanej bajki , wysunęliśmy wniosek , że każdy ma jakiś talent.
Umówiliśmy się, że od tej pory nie będziemy mówić „nie potrafię” , ale „spróbuję”!