Uczniowie klas 7a,c,d,e na lekcjach języka polskiego pracowali w grupach przy realizacji tematyki z edukacji regionalnej. Projektowali gry edukacyjne o Rybniku. Powstały gry: planszowe, 20 sekund, Rybnikpoli, gra karciana – piotruś, drabiny i schody, Rybniczówka, memory, Rybnikowo. Do każdej gry musieli napisać instrukcję. Tworzyli pionki, kostki do gry. Niektórzy to nawet wymyślili rybnicką walutę: rybkoiny, ryble:)
Pisali również twórcze „alternatywne” legendy o powstaniu miasta i pochodzenia nazwy Rybnik. Oto najciekawsze fragmenty:
-„Dwaj bracia o imionach Ryb i Nik, potem kolejni bracia: Bogu i Szowice” itp. itd.
-„Słowianie wygrali wojnę z cesarstwem.”
-„Tajemnicza, chodząca ryba, licząca głosy mieszkańców, z propozycjami nazwy miasta”
-„Książę Rybek miał z książkę z marzeniami…”
-„Wielorybi – rybak, rybi – dżin i królowa syren…”
Praca w grupie uczy: negocjacji, kompromisu, umiejętności bronienia swojego zdania, współpracy, współodpowiedzialności, zarządzania czasem, buduje więzi społeczne.
-„Końcem końców w końcu wymyślili Rybnik!”