W dniu 26.10.2022  o godzinie 7.00 klasy IV d i VI a wyruszyły na jednodniową wycieczkę do Brennej, górskiej miejscowości położonej w dolinie rzeki Brennicy.

W dniu wyjazdy mimo dość wczesnej pory wszystkim dopisywał wspaniały humor.

Celem wyprawy było dotarcie do schroniska na „Błatniej ”.

Naszą górską przygodę zaczęliśmy szlakiem czarnym tzw. typowym szlakiem łącznikowym, następnie szliśmy szlakiem zielonym do Schroniska PTTK na Błatniej. Szlak czarny prowadzi ulicą Jastrzębiec i jest to jedyny asfaltowy odcinek na trasie. Pozostała trasa to szeroka droga leśna z kilkoma bardziej stromymi podejściami na początku czarnego szlaku.

Część grupy wdrapała się na szczyt, zmieniliśmy kolor szlaku z zielonego na żółty i podchodząc 200 m byliśmy na szczycie Błatniej. Następnie wróciliśmy do położonego nieco niżej schroniska- odpoczynek, pyszne jedzenie, pamiątki i powrót tą samą trasa do autokaru.

W autokarze pan przewodnik umilał nam podróż bardzo ciekawymi opowiadaniami o tutejszej okolicy.

Należy wspomnieć, że dopisała nam piękna słoneczna pogoda.

Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do domu.

Z niecierpliwością czekamy już na następną wycieczkę.